Home ستون آزاد آرشیو ستون آزاد فعالان “سیاسی و مدنی”، آخوند سیستانی عراقی را مرجع ایرانیان می دانند-اقبال اقبالی

فعالان “سیاسی و مدنی”، آخوند سیستانی عراقی را مرجع ایرانیان می دانند-اقبال اقبالی

در: اندیشه، اندیشه ورزان، سیاسی
بیانیه ای شرم آور* توسط جمعی از طرفداران مرجعیت آخوند سیستانی، با عنوان “آیت‌الله سیستانی مرجعیت را ناظر و ناقد حکومت می‌داند”، مقلدی خود به آخوند سیستانی را به ایران و جامعه ایرانی هم توصیه کرده و نوشته اند: “مواضع آیت‌الله سیستانی راهگشاى حل مشكلات اغلب کشورهای مسلمان از جمله ایران” است.
این یاصطلاح فعالان سیاسی و مدنی، پس 42 سال تجربه حکومت دینی و ویگرانگری های اسلام سیاسی (جماعت آخوند)در ایران و جهان، بار دیگر برآنند تا شیخی را علم کنند و جامعه لائیک و اسلامگریز را به زیر پرچم آخوندها ببرند.
اینان دشمنان لائیسیته، سکولاریسم و رهائی تاریخی ایران ایرانیان از سلطه اسلام و اسلام گرایان اند. در میان مقلدان آخوند سیستانی افراد شناخته شده ای هستند که هستی سیاسی آنها با نظام آخوندی گره خورده و در کردار کنونی شان، همانند گذشته سیاسی در صفوف اسلامگرایان قرار داشته و دشمنی خود را نمی توانند با ایرانی سوسیال، لائیک، دمکراتیک و مستقل از هم اکنون پنهان دارند.
ملت ایران یکبار خطای اعتماد به اسلام سیاسی و آخوند را تجربه کرد و از دل تجربه حکومت اسلامی، جامعه لائیک و سوسیال و بشدت ایراندوست متولد شد.
در شرایطی که جامعه ایران چشم به آخرین دستاوردهای مردمان اروپا برای زندگی سیاسی و اجتماعی خود دوخته اند، الگوبرداری از اخوندی در نجف، آدرس گورستان دیگر برای ایرانیانی می باشد که مصمم هستند تا نقطه پایان بر عمر اسلام سیاسی بگذارند و آخوندها را با اردنگی به حجره هاشان برگردانند.
مدافعان اصلاح حکومت اصلاح ناپذیر اسلامی از دادن آدرس اشتباه به مردم و تبلیغ مماشات با رژیم دست بر نمی دارند و برآنند تا سکان سیاست را به “مراجع محترم” غارت و ویرانگری و فساد بدهند:
“مراجع محترم در ایران نیز در امتداد سنت دیرپای روحانیت مستقل و مردم‌گرا در دفاع از مردم و تعدیل و مهار قدرت، امروز به دفاع از حق حاکمیت ملت و برپایی انتخابات آزاد و عادلانه بپردازند”.
جامعه ایرانی هنوز فراموش نکرده که خمینی بر روی دوش کدام نیروهای خائن به ایران و ایرانیان بقدرت رسید و کسانی که امروز برآنند تا مرجعیت دیگری را جایگزین خمینی و خامنه ای کنند، خطا رفته اند و مقلدی سیستانی برازنده معلولین سیاسی بوده و نه ملت ایران!
ایران ما آبستن تحولات بزرگ است و خرد جمعی جامعه ایرانی سرنوشت ایران و ایرانیان را تعیین خواهد کرد. جامعه لائیک ایران هیچ مرجعی جز اراده جمعی لائیک، دمکراتیک و سوسیال خود را به رسمت نخواهد شناخت.
بیانیه (توهین نامه به شعور جامعه ایرانی) مریدان آخوند سیستانی را بخوانید و مقلدین آنرا رسوا کنید!
اقبال اقبالی
10.03.2021
www.tribuneiran.org
*http://www.iran-emrooz.net/index.php/news1/88618