Home ستون آزاد آرشیو ستون آزاد رسالت جمهوری اسلامی، فلاکت مردم-احد قربانی دهناری

رسالت جمهوری اسلامی، فلاکت مردم-احد قربانی دهناری

رهبران جمهوری اسلامی قدم به قدم واکنش مردم ایران و جهان آزمودند و گستاخی خود را گستردند. نخست آنها روحانیون وخمینی را «رهبر جمهوری اسلامی ایران» ‌خواندند. کسی اعتراض نکرد. انقلابی که توده‌های وسیع مردم برای بهبود زندگی خود در آن شرکت کردند، به دست روحانیون افتاد. بعد روحانیون دیدند به دخالت آنها در عراق، سوریه، لبنان و به صرف منابع و امکانات مردم ایران، نه مردم ایران اعتراضی می‌کنند و نه کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی. در دیزی باز بود و گربه هم حیایی نداشت، روحانیون خود و خامنه‌ای را «رهبر انقلاب جهانی اسلام» نامیدند.

روحانیون جاه‌طلبانه و دخالت‌گرانه در قانون اساسی برای رهبر (ولیّ فقیه) از عنوان «رهبر جمهوری اسلامی ایران» استفادده نکردند. آنها که حتی یک کشور اسلامی در جهان وجود ندارد که با جمهوری اسلامی روابط دوستانه داشته باشد، خامنه‌ای را امام اُمت و رهبر اُمّت واحد جهانی معرفی می‌کنند. از آنجایی که خامنه‌ای ولیّ امر مسلمین جهان خوانده می‌شود و هیچ ملت مسلمانی، تن به رهبری وی نمی‌دهد، جمهوری اسلامی  ناچار است با همه کشورهای مسلمان بجنگد. کشورهای مسلمان از ترس جمهوری اسلامی ایران به آمریکا و اسرائیل پناه می‌برند و آخرین سلاح کشتار جمعی آنها را می‌خرند.

کار به جهان اسلام ختم نمی‌شود. جمهوری اسلامی برای خود مأموریت جهانی قائل است و این ماموریت در قانون اساسی تصریح شده است. هیچ غیرقانونی نیست که سربازان امام زمان در ونزوئلا، آرژانتین، بلژیک و … در تک و پو هستند. اصل یازدهم قانون اساسی نه تنها «جمهوری اسلامی ایران» را بخشی از حکومت واحد جهانی به رهبریِ ولیّ فقیه می‌خواند بلکه رسالتِ زمینه‌ی تحقق این حکومت را، با استمرار انقلاب در دیگر کشورها، به روحانیون واگذار می‌کند.

در مقدمه‌ی قانون اساسی می‌خوانیم:

طرح حکومت اسلامی بر پایهٔ ولایت فقیه …، انگیزهٔ مشخص و منسجم نوینی را در مردم مسلمان ایجاد نمود و راه اصیل مبارزهٔ مکتبی اسلام را گشود که تلاش مبارزان مسلمان و متعهد را در داخل و خارج کشور فشرده‌تر ساخت … قانون اساسی با توجه به محتوای انقلاب اسلامی ایران که حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین بود زمینهٔ تداوم این انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم می‌کند، بویژه در گسترش روابط بین‌المللی با دیگر جنبش‌های اسلامی و مردمی می‌کوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی را هموار کند (ان هذه امتکم امة واحدة و انا ربکم فاعبدون) و استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامی جهان قوام یابد

اصل یازدهم قانون اساسی می‌گوید:

به حکم آیه کریمهٔ “ان هذه امتکم امة واحدة و انا ربکم فاعبدون” همهٔ مسلمانان یک امت‌اند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایهٔ ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش دیگر بعمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد

به‌روشنی آشکار است که بخش کلان مشکلات لاینحلِ کشورمان در سطح جهان و پیامدهای آن در داخل به وجود حکومت دینی و مأموریت جهانیِ آن که در قانون اساسی هم آمده است، برمی‌گردد. بدگمانی کشورهای همسایه و جهان به جمهوری اسلامی بی‌اساس نیست. فقط تصورش را بکنید اگر این روحانیون شیعه با این برنامه استمرار و صدور انقلاب به بمب اتم هم مجهز شوند با چه دنیایی روبرو خواهیم شد.

برای همین گذار از جمهوری اسلامی و کوتاه کردن دست روحانیون شیعه و پادوهای آنها از جان مال مردم ایران و امنیت کشورهای همسایه و جهان، در صدر وظایف مردم ایران قرار دارد. این کار کلان همگامی و همقدمی همه‌ی مردم ایران با هر عقیده و مرامی را در یک جبهه وسیع سکولار برای گذار از جمهوری اسلامی می‌طلبد.

۱۴ آذر ۱۳۹۹ – ۴ دسامبر ۲۰۲۰

احد قربانی دهناری

گوتنبرگ، سوئد

ahad.ghorbani@gmail.com

http://ahad-ghorbani.com

https://t.me/AhadGhorbaniDehnari