Home ویژه ایران لیبرال آرشیو ویژه ایران لیبرال پاسکاری شاه و شیخ – حسن بهگر

پاسکاری شاه و شیخ – حسن بهگر

سخنرانی رضا پهلوی مرا به یاد سال های پیش از انقلاب و حوادث مختلف انداخت و فکر کردم نکند طی این سال ها  ما را همچون جانوران در آزمایشگاه فرض کرده اند تا که مجبور به تکرار تاریخ و چرخه استبداد شویم.

رژیم سلطنت خودکامۀ پهلوی با انقلاب مردمی سال 57 واژگون شد. سلطنت رضاشاه و محمد رضا شاه در راستای انقلاب مشروطیت قرار نداشت بلکه نفی مشروطیت و  قربانگاه مشروطه خواهان بود. در مقابل، مشروعیتی که جمهوری اسلامی با انقلاب کسب کرد دقیقاً در راه شیخ فضل الله نوری و علیه بهترین فرزندان انقلاب خرج شد.

 جانشینان پهلوی پشتوانۀ چاه های نفت و ثروت کشوری پهناور و موقعیت ژئوپولتیک و ارثیۀ فرهنگی ایران در منطقه را بی محابا در راه تخیلات سروری شیعه  در جهان صرف کردند و در جنایت و اختلاس و دزدی نه تنها رژیم قبلی را روسفید کردند بلکه در جهان انگشت نما شدند. سلطنت طلبانی که در ده سالۀ اول پس از انقلاب جرأت نمی کردند بگویند سلطنت طلبیم، اکنون پروبال گرفته اند و کارشان به تهدید و ارعاب مخالفان هم کشیده است.چرا؟

 مقصر جمهوری اسلامی است . ج ا خود بوجود آورندۀ این بحران است .

 گرگان استعمارگر سال ها منتظر چنین لحظاتی بوده اند و خرده خرده با تبلیغات تلویزیونی وسیع و دیگر وسایل  زمینۀ نومیدی مردم را فراهم آورده اند.

از رضا پهلوی چه انتظار دارید؟

اگر هم خودش نخواهد هواداران سلطنت، کشان کشان هم شده او را برای سلطنت می برند. از خویشان و اقربای خود او حکایت ها روایت می شود که وی بدتر از احمد شاه رغبتی به ادامه سلطنت ندارد و بیشتر «بیزنس من » است . می گویند رئیس سیا گفته از او کاری ساخته نیست ولی می روند و او را پشت تریبون می آورند و نطقی برایش می نویسند که بخواند.

برای رسیدن به قدرت او از همانجایی شروع کرده که پدرش سقوط کرد یعنی تکیه بر قدرت های خارجی و در رأس آن آمریکا. اصلاً هم در بند تمامیت ارضی ایران نیست همانطور که پدر و پدر بزرگش هم نبودند. یادتان باشد درجلسات تجزیه طلبان شرکت کرده حتا چندی پیش لندن آمده بود که در شورای گذار شرکت کند و این شورای تجزیه طلب مفتضح را در مصاحبه اش تشکیلاتی دانست که انتظارش را می کشید . او در این مصاحبه گفت :

«بسیاری از مردم از من می‌پرسند که آیا اپوزیسیون برای نجات مملکت متحد خواهد شد؟ من فکر می‌کنم چنین اقداماتی گامی است مثبت در جواب دادن به این سؤال.»

 ولی با بودن تجزیه طلبانی چون صدرالاشرافی که به عنوان مسئول فرهنگی شورای گذار پیشنهاد حذف زبان فارسی و تدریس زبان انگلیسی را به جای آن می داد رسوایی بالا گرفت. ناچار به حذف این شخص شدند و شاهزاده از لندن برگشت .

در لیاقت او کافی است به سخنان اردشیرزاهدی مراجعه کنید که به اندازه کافی گویاست.

پس با این اوصاف چرا او به میدان آمده ؟

جمهوری اسلامی مقصر است  که استبداد پیشه کرد و با ترور و سرکوب اجازه رشد به سازمان های سیاسی نداد و مانند رژیم پهلوی در صورت سرنگونی بی جانشین مانده است.

رضا پهلوی نه خط مشخصی و نه عرضۀ رهبری دارد . او  خود معترف است که پدرم 62 میلیون دلار از ایران خارج کرد؛ در صورتی که مشخص است بسیار بیش از اینهاست ولی همین 62 میلیون دلار را به چه مجوز و حقی یک پادشاه مشروطه می تواند از خزانه ملت این پول را بدزدد. این حق همه ایرانیان است که این مال را از او مطالبه کنند. از این شخص چه پادشاه دموکرات و مستقلی در خواهد آمد که بر دزدی پدر و پدر بزرگش و برکودتای هر دوتای آنها صحه می گذارد و خود او نیز به دریوزگی همان دولت های خارجی می رود که پدرانش رفته بودند.

چرا رضا پهلوی به میدان می آید ؟

جمهوری اسلامی مقصر است که استقلال خواهی را با ستیزه جویی هایش بدنام کرده . جمهوری اسلامی است که هویت ایرانی را انکار کرده و همواره در مذمت آن برنامه پخش می کند تا امت سازی کند.

اگر مردم در اموراجتماعی و سیاسی خود آزاد بودند و هر روز مجبور نبودند با ماموران مختلف حکومتی دست و پنجه نرم کنند رضاپهلوی می توانست به میدان بیاید و سخنرانی کند؟ اگر اکثریت مردم در فقربسر نمی بردند چنین چیزی امکان داشت ؟

اکنون کشور در خطر است؛ جمهوری اسلامی تا کنون اجازه نشست و تظاهرات به  یک حزب غیر خودی نداده است؛ بدین ترتیب مانند زمان شاه  اپوزیسیونی در کشور نهادینه نشده است و گروه ها با هم اختلاف نظر دارند و رضاپهلوی ظاهراً به عنوان چهرۀ فراگروهی ظاهر شده است.

 دیر یا زود لحظۀ تاریخی تصمیم گیری فرا خواهد رسید . یا جمهوری اسلامی راه را برای  مشارکت مردم ایران در سرنوشت خود فراهم می کند و یا همچنان که  خواست های انقلاب 57 را تباه کرد  مبارزات 43 ساله ملت ایران برای استقرار ، استقلال، آزادی  و دموکراسی و حکومت لائیک را هم در پای حکومتی مدعی وحدت سازی قربانی خواهد کرد و چرخه ی استبداد ادامه خواهد یافت.

سه شنبه – ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

2022-06-07