Home آرشیو هپلی از فدرالیسم نترسید- هپلی
آرشیو هپلی - تازه ها - هپلی - اکتبر 27, 2020

از فدرالیسم نترسید- هپلی

دور دور مصاحبه است و متأسفانه طبق معمول سر هپلی بی کلاه مانده است. برای همین  که از دیگران عقب نماند خیلی فوری ​ شال کلاه کرده و یقه ی یکی از تجزیه طلبان را گرفته و با او مصاحبه کرده. نیازی به اسم او نیست همه امثال او را می شناسید و به خیانت آنها ایمان دارید.

آقا شما تجزیه طلب هستید؟

خیر آقا بعضی ها خیلی شلوغش می کنند و این تهمت ها را به ما می زنند و مردم را بیخودی می ترسانند  . ما مقدمتاً فدرالیست و خودمختاری طلبیم  و تا آنجایی که شما می گویید، راه زیادی باقی مانده. متأسفانه بعضی جار و جنجال راه می اندازند. همه اش به ما تهمت می زنند که حقوق ملت ایران را پایمال کردیم. ما که چیزی نمی گوییم، می گوییم که این ملت نیست بلکه ملت هاست که ما کمک کرده ایم که  خودشان تکلیف خودشان را روشن کنند.

پس میفرمایید شما تجزیه طلب نیستید؟

داستان ظریف تر از این حرفهاست. اگر ملت هایی که ما از حقوقشان دفاع می کنیم، خودشان خواستند از هم جدا شوند، دیگر به ما مربوط نیست. به قول آقای مهتدی  اگر حالا تکه پاره شد خوب کاری است که دیگر شده، آن دیگر مربوط به ما نیست، کاریست شده است و سبویی است شکسته است و ما مقدمات آزادی را فراهم کرده ایم ، مردم  مختارندهر کاری خواستند با این آزادی  بکنند.

پس لطفاً تکلیف ما را روشن کنید

روشنتان می کنم، نقداً فدرالیم، بعد که کار روی دور افتاد این فدرالیسم را یک کمی شل می کنیم که ملت های مختلف را محدود نکرده باشیم، فدرالیسم عراق یادتان نرود که بعد اقلیم شد و از این حرف ها. دیگر از اینجا دست خود این ملت هاست که چه می خواهند بکنند، اگر خواستند جدا شوند، دیگر خود دانند، به ما مربوط نیست و مسئولیتی قبول نمی کنیم. سعی نکنید ما را بدنام کنیم، ما فقط نخش را شل می کنیم، دیگر باقیش دست ملل تحت ستم ایران است.

فکر نمی کنید شما راجع به سرنوشت یک کشور و یک ملت حرف می زنید؟

به هیچوجه، شما راجع به یک کشور و یک ملت صحبت می کنید. ما راجع به چند کشور و چند ملت صحبت می کنیم، نه یکی. سؤ تفاهم از اینجا برمی خیزد که ما می گوییم اگر ملت بد است که بد است، اگر خوب است چرا فقط یکی؟ هر چه بیشتر بهتر. یک جوری باشد که به همه برسد. چرا فقط شما داشته باشید. ما در نهایت  به جایی برسیم که هر ایرانی یک ملت داشته باشد.

به این ترتیب تکلیف ایران چه خواهد شد؟

آقا  تکلیف اینست که نظرات اینجانب  و دوستانم را بپذیرند بنده با نهایت تواضع عرض می کنم که نظریه ای قابل قبول است که با نظرمن و دوستان من منطبق باشد.

خوب اینجوری که چیزی از ایران باقی نمیماند

ببینید ما از اول گفته ایم که ایران یک چیز قلابی است و اصلاً وجود ندارد. وقتی به جایی برسیم که دیگر وجود نداشته باشد، حرف ما اثبات شده دیگر. اشکال از شماست که بر وجود ایران اصرار دارید.

خوب پس اینکه میگویند ایران کشور چند هزار ساله است و اینها کجا میرود؟

دروغ است عزیزم. عمر شما چقدر است که از چند هزار سال حرف می زنید؟ خودتان بوده اید و دیده اید این چند هزار سال را؟ نبوده اید دیگر، یک چیزی در کتاب ها خوانده اید و باورتان شده. اینها تقلب است، افسانه است، مثل داستان حسین کرد. تازه وجود حسین کرد، وجود ملت کرد را اثبات می کند، در صورتی که شما حسین ایرانی ندارید. یک حسین دارید که تازه آنهم عرب است!

عجب، به این ترتیب  فکر می کنید موفق می شوید؟

موفقیت ما حتمی است. چون به این ترتیب می توانیم همه را به مبارزه بکشیم. مردم اگر خبر شوند که هر کدام صاحب یک ملت خواهند شد، حتماً به میدان میایند. هر کسی خودش هم شاه می شود و هم رعیت.

حال شما به این ترتیب به کجا میخواهید برسید؟

معلوم است، به آزادی تمامی ملل ایران، یعنی آزادی تمام ایرانیان. یکی بدون دیگری نمی شود. همه ی جمعیت ایران آزاد خواهد شد تا برود در صحرا برای خودش بگردد و هر کاری میخواهد بکند.

به این ترتیب تکلیف ملت ایران چه خواهد شد؟ نابود خواهد شد؟

ببینید ما ملت ایران نداریم. این چیزی که اسمش را گذاشته اند ملت ایران، یک چیز قلابی است. اصلاً وجود ندارد که بخواهد طوری بشود. چیزی که وجود ندارد که نابود نمی تواند بشود. بنا بر این مطمذن باشید که به هیچ کجا بر نخواهد خورد.

خوب، در اجرای این برنامه خودتان تنها هستید یا دیگران هم کمک خواهند کرد؟

معلوم است که هستند. اول از همه تمامی همسایگان مانند عربستان سعودی و ترکیه  به یاری ما خواهند شتافت، حال از نزدیک اسراییل هست   از دورهم، خدا قوت بدهد به آمریکا سالهات از کیسه پرفتوت خرج کرده و هرکه دم از فدرالیسم زده یک پولی تپانده به جیبش .

یعنی میخواهید به یاری همسایگان کشورداری کنید؟

نخیر فقط که همسایگان نیستند، کلی هم در داخل هستیم. اصلاح طلبان که هستند و سید خندان که اعلام هم کرده. از بیرون هم هستند فدرال طلبان. شازده هست، شورای گراز هست، اسمال کوری هست، تازه اینها را می گویم که معروفترند. خلاصه آنقدر هستند که نمی توان شمرد. خوب که نگاه بکنید همه فدرالند و فقط شما از دوران عقب مانده اید و در خواب و خیال های باستانی سیر می کنید.

حال میتوانم بپرسم که این افکار درخشان از کجا به ذهن شما و دوستانتان خطور کرده و چطور این جماعت را هم رای خود کرده اید؟

البته که میتوانید. ولی بنده هم می توانم جواب ندهم. ولی برای اینکه دست خالی نروید، یک نصیحت به شما می کنم که در تمامی زندگانی به دردتان می خورد.

خواهی که دل دلبر تو نرم شود

از خانه برون آید و دلگرم شود

زاری مکن و زور مگو زر بفرست

زر بر سر فولاد نهی نرم شود

و نرم شود..

hapali@iranliberal.com

سه شنبه – 6 آبان 1399

27-10-2020