Home آرشیو هپلی آلت های حقیقی ومجازی
آرشیو هپلی - تازه ها - هپلی - اکتبر 22, 2024

آلت های حقیقی ومجازی

تفسیرسیاسی هپلی

سفر بلینکن برای صلح !

در میان جنگ های خانمانسوزی که در فلسطین و اوکراین راه افتاده است . بلینکن  و زلنسکی پیاپی در رفت و آمد هستند. بلینسکی مرتب با نتانیاهو دیدار می کند و از طرف بایدن طرفین را به خویشتنداری دعوت می کند (کدام طرفین ؟ ظاهرا باز بایدن جهت یابی اش را  گم کرده و صد البته هم خویشتنداری به معنای صلح نیست بلکه به معنای بستن دست و پای یک طرف و دادن اختیارات و اسلحه به طرف دیگر است چون حرفه اصلی آمریکا جنگ است ) نتانیاهو هم پس از گریه مفصل از این که بیش از دو سوم ساکنان غزه را روزانه کشته و هنوز چند نفری باقیمانده اند بسیار غمگین است و سفارش سلاح های جدید و بمب های چند هزار کیلویی سنگر شکن می دهد. شاکی است که اینها هر چند تایشان که بمانند باز زاد و ولد می کنند. بدین ترتیب مثل فیلم های سریالی خسته کننده بلینکن هر روز با لبخند مظلومانه و احمقانه  در صفحه تلویزیون می بینیم که رنج سفر را برخود هموار کرده و پس از چند بار رفت و آمد مثل آب اماله، فکر می کند مشکل جنگ را حل کرده و به وطنش ایالات متحده بر می گردد تا به بایدن بگوید آسوده بخواب که ما وجدان بیدار دموکراسی جهانیم .

طرح پیروزی زلنسکی

زلنسکی با طرح پیروزی به آمریکا می رود و در پشت پرده تلویزیون درگوشی به او می گویند ما از گدایی تو خسته شده ایم. از 35 میلیون جمعیت اوکراین 19 میلیون بیشتر باقی نمانده و همه را به کشتن داده ای یا فراری کرده ای و کسی هم برای جنگیدن نداری .نصف بیشتر سلاح ها هم که در بازار فروخته می شود و حتا روسیه همین سلاح ها را از قاچاقچی های شما بزخری می کند . پس کوتاه ترین راه پیروزی اینست که شکست را بپذیری و جنگ را تمام کنی . ولی طرف گوشش بدهکار نیست و کسب و کارش را نمی خواهد تعطیل کند. هر وقت هم لازم شد حساب پس اندازش پر است و حالش راحت.

کارزار انتخاباتی آمریکا

اما جنگ انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری جنگ دیگری است و ترامپ از چند توطئه و تیراندازی جان بسلامت برده و انجیل بدست می آید که خدا مرا نجات داده که آمریکا را نجات بدهم  ولی نمی گوید که چه جوری مردم از شر او نجات پیدا کنند.

در این هیرو ویر سخنرانی های انتخاباتی  ترامپ در ایالت پنسیلوانیا یک باره یادی از یک  قهرمان پیشین بازی گلف می کند که چند سال پیش درگذشته و برای  تمجید او از اندازه آلت تناسلی او سخن به میان می آورد که بسیار موجب استقبال نسوان انجیل خوان محافظه کار جمهوریخواه قرار می گیرد . ناظران این ترفند ترامپ را برای تبلیغ به نفع خودش موثرتر از سخنرانی های مهیج اوباما برای جلب آرا به نفع کاملا هریس دانستند.

حالا این حرف ها چه مناسبتی با انتخابات دارد بر من معلوم نیست ولی اصولا اوضاع دنیا شیر توشیرتر از آنست که تصور می کنیم و شاید هم برخی اخبار برای انحراف افکار و بقول ملاها برای تشویش اذهان عمومی است چنان که پزشکان در بریتانیا اعلام کردند مردی را یافته‌اند که در اثر یک وضعیت فوق‌العاده خاص دارای ۳ آلت تناسلی بوده است. این البته مایهُ غنی تر شدن انواع توضیح المسائل است. با یک آلت ببینید هزاران صفحه علم و دانش تولید کرده اند، ببینید با سه تا چه خواهند کرد. خوب هپلی فکر می کند بیشتر مردم در رتق و فتق همین یکی درمانده اند آن وقت با سه تای آن چکار می توان کرد و بقول شاعر به کجای این شب تیره بیاویزم این قبای ژنده خود را؟ چون بر خلاف آن چیزهایی که تعریف کردم، شب یک دانه دستگیره هم ندارد، چه رسد به سه تا.

سه شنبه – ۱ آبان ۱۴۰۳

Tuesday – 2024 22 October