Home خبرها ارشیو خبرها اقدامات جنایتکارانه جمهوری اسلامی را محكوم مي كنيم
ارشیو خبرها - خبرها - آوریل 28, 2022

اقدامات جنایتکارانه جمهوری اسلامی را محكوم مي كنيم

هم میهنان عزیز،
چند روز پيش سازمان عفو بين الملل در گزارشی به اطلاع عموم رسانيد، كه در زندانهاي مخوف جمهوري اسلامي ايران به دليل رسيدگي ناکافی یا تاخیر در اقدام به موقع پزشكی، درمانی و کمبود آزمايش‌های لازم، بيش از نود درصد از زندانيان بیمار جان خود را از دست میدهند و به عبارت دیگر بطور عمد توسط جمهوری اسلامی كشته می‌شوند!
هفته گذشته مهدی صالحی از معترضين سال ٩٦ به ليست جانباختگان در زندان افزوده شد، كه گویا این فرد مبارز در اثر “تزريق اشتباه” در یکی از زندان‌های اصفهان جان داد.
خانم نرگس محمدي چندي پيش به هنگام مرخصی موقتی مورد عمل قلبی قرار گرفت و پزشکان مجبور شدند در شريانهاي قلبی او استنت بگذارند. خانم محمدی که از آریتمی قلبی نیز رنج می برد از زمانیکه به زندان بازگشت کرده بود مقامات جمهوری اسلامی از دادن و پذیرش دارو به او خودداری کردند. اين عمل به معنای اقدام در كشتن تدريجي خانم محمدی به دست پاسداران و بيت خامنه ای است.
خوشبختانه در اثر رسانه‌ای شدن این اقدام غیر قانونی، جمهوری اسلامی قبول کرد از خارج از زندان به او دارو رسانیده شود. اگر چه جمهوری اسلامی در اثر اعتراضات مدافعان حقوق بشر مجبور شد در مورد خانم نرگس محمدی عقب نشینی کند، اما نباید فراموش کرد که جان صدها زندانی دیگر در زندانهای جمهوری اسلامی در مخاطره جدی قرار دارد.
ما اين اقدامات جنایتکارانه جمهوری اسلامی را محكوم مي كنيم و خواستار اعتراض جامعه پزشكي ايران به اين قتل‌ها برنامه ریزی شده در زندانهای مخوف جمهوری اسلامی ميباشيم.
از نظر ما همه مسئولان قوه قضاییه و دولت رئیسی و مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان پزشکی و درمانی شاغل در زندان‌های جمهوری اسلامی و آندسته از مقامات جامعه پزشكان ايران كه به اين کشتارها اعتراض نمی‌كنند، شريک جرم اين قتل‌ها به شمار می آیند و می بایستی در آينده در برابر دادگاههای مستقل، رسمی، قانونی و آزاد ايران فردا پاسخگو باشند.
پروفسور سیروس میرزائی
رئیس کمیسیون حقوق بشر و همساز نهاد راهبردی حزب جمهوریخواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران