Home آرشیو هپلی ناموس پرستی نوین – هپلی
آرشیو هپلی - هپلی - جولای 7, 2019

ناموس پرستی نوین – هپلی

شما هرچه دل تنگتان می خواهد بگویید. می خواهید بگویید هپلی دیوانه شده، رفته دنبال تئوری توطئه، بسکه توی اینترنت بوده قاطی کرده یا هر چیزی که دلتان میخواهد.

بگویید مغز هپلی خراب شده  و بیخودی وارد معقولات شده. هرچه بگویید مختارید ولی هپلی از حرفش برنمی گردد. آقا یکهو در دنیا ی غرب هیاهو راه انداخته اند و هرکس که زنی را اذیت و آزار کرده درازش کنند و چوب در آستینش کنند. وای به حال کسی که جوکی گفته و عکس ناخوشایندی نشان داده و یا خدای ناکرده  حرفش  بویی از  شوخی و طعنه ای داشته و زبانم لال چه برسد به اینکه  دست درازی و  لمس  کرده باشد کارش با کرام الاکاتبین است  و بس.

هیچی نشده، نه شاهدی، نه رسیدگی، همین و همین که فقط یک نفر چیزی گفته، عکس طرف  را در روزنامه ها می اندازند و از کار بیکارش می کنند تا رب و ربش را یاد کند.

روزنامه های سوئدی پر شده از کلمه Trakasseri و به انگلیسی Sexual harassment هرکس که کلمه ای گفته که به خانم ها خوش نیامده و حرکتی کرده که ناخوشایند بوده تحت عنوان اذیت و آزار جنسی خدمتش  می رسند و  خلاصه تا حال این شامل  خیلی از سیاستمداران ، هنرپیشه ها و مشاهیرجهان شده است.

حالا می پرسید مرض هپلی چیست ؟ بله حاشا که من اگر مخالف احترام به حقوق زنان باشم ولی سؤال من اینست چرا یکهو این هیاهو آنهم اول از آمریکا شروع شد و مثل مرض ویروس دار در تمام ممالک اروپا شایع شد. آخر ناسلامتی اروپا یک کولتور و فرهنگ جهانی و با حساب و کتابی  دارد و فرق دارد با فرهنگ گاوچرانی آمریکا. اروپا چرا دنبال آمریکا راه افتاده ؟ حالا نه اینکه  ترامپ ، کندی ، بوش و  کلینتون و… دیگر رؤسای جمهوری آمریکا مظهر پاکدامنی و عصمت بوده اند و خیلی به زن ها احترام گذاشته اند که اروپا دنبالش راه افتاده؟ در این دنیا از کوچکترین جرم که جیب بری است تا بزرگترین که قتل است، کسی را بدون مدرک و شاهد و محاکمه مجرم نمی شمارند، چه رسد که مجازاتش کنند. چه شده که ناگهان این داستان کنایه و ملامسه و اینها چنین صورتی پیدا کرده؟

قدیم تفتیش عقاید اینطوری بود حالا تفتیش تنبان پیدا شده؟

اگر بنا بر این است که چه ایرادی دارید به جمهوری اسلامی که دائم سرش توی تنبان مردم است و بابت کوچکترین خطا مجازات هم میکند. تازه آنجا هم باید اول یک نخی رد کرد، بعد تصمیم گرفت، ولی اینجاها گویا فقط حرفش کافیست، بخصوص که دیگر کسی دوخت و دوز نمی کند تا نخ قرقره دم دست داشته باشد.

راستش را بخواهید من اصولاً به این هوچیگری هایی که یکهو در سر تا سر دنیا راه میافتد و هیچکس هم مجال مخالفت با آنرا ندارد، مشکوکم. این رسانه هایی که خبرهای گنده گنده را قورت می دهند و رویش یک لیوان آب می خورند، چطور ناگهان همگی وحدت کلمه پیدا کرده اند و یکصدا این چرت و پرت ها را به نام دفاع از این و آن به خورد همه می دهند؟

امیدوارم جولیان آسانژ بیچاره  را از یاد نبرده باشید که جنایات آمریکا  را افشا کرده بود. آن بینوا به سوئد آمد که شاید پناهگاهی بیابد . دو خانم از ملاطفت دستی به سروگوش جولیان کشیدند و بعد که مساله آسانژ جدی تر شد ناگهان این خانم ها به دادگستری سوئد عارض شدند که هنگام همخوابگی ایشان از پوشش پلاستیکی استفاده نکرده است . پلیس اتحادیه اروپا به سبب همین اتهام چند سال است در سفارت اکوداور زندانی است . دوستداران جولیان اسانژ چندین بسته از این پوشش پلاستیکی به آدرس این خانم ها فرستاده اند شاید رضایت بدهند ولی افاقه نکرده است .

 داستان از چه قرار است؟ یکهو نوامیس به فغان آمده اند؟ داستان ها هم مال دیروز و پریروز نیست، گاه به بیست سی سال قبل برمی گردد که اگر هم جرمی باشد مشمول مرور زمان شده است. خلاصه من بi کل قضیه مشکوکم و فکر می کنم برای انحراف توجه مردم از چیزی است که نمی خواهند کسی خیلی راجع به آن حرف بزند.

من خاورمیانه ای هرچه فکر کردم چرا این کار را کردند، این عقل ناقص فقط به یک چیز رسید  و آن اینکه آمریکا پس از ختم غائله داعش و سرمایه گذاری کلان چند تریلیونی روی آن که مردم منطقه را دچار توحشی کرد که روی چنگیز و هلاکو را سفید کرد برای حواس پرتی از شکست در خاورمیانه، این غائله را چاق کرده که مردم این مرگ و میر و ویرانی و ورشکستگی این چند سال را فراموش کنند. به هر صورت آن افتضاح حاجت به چنین هوچیگری هایی هم دارد تا از اذهان پاک بشود.

حالا شما می گویید اینها خیالات است، بگویید. پیشنهاد من این است که اگر در این دفاع از حقوق زنان صداقت دارند، به جای این حرف ها  و گیر دادن  به مسأله هسته ای و موشکی می توانند یک روز به جمهوری اسلامی اختصاص بدهند و در جهان این حکومت را هو کنند  که 39 سال پیش کشوری را که زنان آزادانه و بی حجاب و با حجاب و با احترام در آن زندگی می کردند آمدند یکمرتبه به اسم اسلام همه شان را در جوال کردند، بیکارشان کردند و از همه حقوق مدنی محرومشان کردند و اسمش را هم  با وقاحت تمام  گذاشتند کرامت انسانی.

خودتان انصاف بدهید که این جدی تر است یا پیشنهاداتی که یارویی ده سال پیش به یکی داده.

2017 Nov 22nd Wed – چهارشنبه، 1 آذر 1396