Home آرشیو هپلی نصایح دکتر سریع الچرند- با همکاری هپلی
آرشیو هپلی - تازه ها - هپلی - آگوست 2, 2021

نصایح دکتر سریع الچرند- با همکاری هپلی

هپلی جداً معتقد است که مردم ایران قدر بزرگان و متفکرانشان را نمیدانند و باید به اهمیت این امر متوجهشان کرد. در قدم اول باید از دکتر سریع الچرند یاد کنیم که مدتهاست گوش و روان ما را به سخنان دوریالی خویش مینوازد و اینهمه در و گهر را به این بهای نازل تهیه کرده و با تولید انبوه به بازار اندیشه روانه مینماید.

مسواک زدن خوب است، با خمیر دندان بهتر هم هست.

حرف بد بد است و حرف خوب خوب است. اگر حرف بد بزنید بد می بینید، اگر حرف خوب بزنید من همینجا برای بقیه نقل می کنم.

وقتی موردی روشن نیست اول با چراغ قوه روشن کنید، اگر نبود کبریت بکشید و اگر اینهم نبود چرتی بزنید تا هوا روشن شود.

اگر کسی خربزه با عسل خورد و دل درد گرفت نمی تواند کسی را شماتت کند و نمی تواند علیه هم خربزه و هم عسل هر دو با هم اعلامیه  صادر کند، ولی میتواند به مقام رهبری نامه بنویسید.

اکثریت مطلق مردم اروپا زندگی معمولی دارند ولی تورم ندارند با احساس ثبات زندگی می کنند و به زندگی لبخند می زنند و مانند ما ایرانی ها قیافه زهرمار به خودشان نمی گیرند. گور پدر تورم لبخند بزن تا متمدن جلوه کنی.

آدم وقتی چای گرم می خورد دهانش می سوزد و پس از آن اگر آب سرد بخورد ممکن است دندان هایش آسیب ببیند.پس فکر دندان هایتان باشید. چای مفت جهنم.

چرا آمریکا ، روسیه و آلمان نروژ هراسی راه نمی اندازند؟ چون بیچاره ها خیلی از آنها حتا نام نروژ هم نشنیده اند. ولی وقتی شما عکس یک ملا را به آنها نشان بدهی ممکن است سکته کنند و جان از تنشان مفارقت کند. اینها مورد پرسش های عمیق باید قرار بگیرد و جواب های عمیق تر باید داده شود.

باید همیشه آرام صحبت کرد چون ممکن است بچه خواب باشد و از خواب بپرد.

«در فرودگاه زوریخ در صف تحویل چمدان ایستاده بودم که ناگهان کسی مرا صدا کرد. هنگامی که برگشتم، پشت سر خود، وزیر خارجه سوئد را دیدم… ضمن اینکه با هم صحبت می کردیم ده درصد از توجه من به این مساله بود که ببینم کسی او را همراهی می کند یا خیر. او هم مانند دیگران در صف ایستاده بود تا چمدان خود را تحویل داده و کارت سوار شدن به هواپیما را بگیرد. باورم نمی شد. » نود درصد باقی پی اینکه چه جوری از این داستان کلمات قصار دربیاورم.

در اوج عصبانیت از الفاظ و ادبیات مؤدبانه استفاده کنید. (برای نمونه : به روح پدرت گل گاو زبان -مردک خرگوش -میکروب طاعون -ما در قهوه خانه چای خوردیم.)

در کشورهای پیشرفته اصلاً کسی عصبانی نمی شود، چه رسد که فحش هم بدهد. اینهایی که در فیلم های آمریکایی می بینید برای صادر کردن به کشورهای عقب مانده است.

چرچیل هیچگاه ویسکی را با آب نمی خورد چون می دانست برای سلامتی ضرر دارد.

به جای امام جعفر صادق از چرچیل نقل قول کنید تا مدرن باشید.

به جای کراوات از دستمال گردن استفاده کنید که هم مرتب باشید و هم اسلام آسیب نبیند.

وقتی عقل خودتان به کاری نمی رسد از خرد جمعی استفاده کنید، چون عمده فروشی دارد ارزان تر هم هست. در فرنگ همه همین کار را می کنند.

اگر می خواهید دانا جلوه کنید از ملل راقیه مثال بیاورید. کسی هم گفت اینطوری نیست، اعتنا نکنید.

فرنگی مآبی خود را به امل ها عرضه کنید، فرنگ دیده ها خریدارش نیستند.

۱۱ اَمرداد ۱۴۰۰

2021-08-02