Home ستون آزاد آرشیو ستون آزاد دورنگی و دغلبازی در پخش خبر- رستم

دورنگی و دغلبازی در پخش خبر- رستم

نامه ای از ایران

تا وقتی که رژیم وجود ویروس کرونا را در کشور اعلام نکرده بوداپوزیسیون قلابی و نه سالم (تاکید میکنم بخش قلابی اش)دائم از این سخن می گفت که نظام اسلامی، از اخبار صحیح مبتلایان به ویروس کرنا به دلیل وقوع شرکت پررنگ مردم در انتخابات و حضور پرتعدادشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امتناع می کند و منکر حضور ناقلان آن در ایران می شود .
البته از این نظام خمینی پرورده ی اسلامگرا همه چیز می تواند بربیآید و جای تعجبی نیست.
بحث من معطوف به صحت این مسئله نیست. و در این باره هیچ دفاعی از رژیم خدعه گر خمینی و اعوان و انصارش ندارم.
موصوع از آنجایی برای من زننده است که آنهایی که خود را از هر حیث، مخصوصا حقیقت جویی بسیار پایبند معرفی می کنند، تا قبل از اینکه با اعلام رسمی رژیم در ارتباط با مشاهده بیماران مبتلا به ویروس واگیردار و کشنده کرونا در قم مواجه شوند، دائم در حال گزارش خبرهایی به دست مردم بودند که نشان از مبتلایانی داشت که از هر شهر و دیاری از ایران را شامل می شد و دلیل کتمان آنرا نیز به همان موضوع شرکت مردم در انتخابات و راهپپمای در ۲۲ بهمن تلقی می گشت که البته همانطور که عرض کردم از این رژیم هرگز هم بعید نبود و نیست.
اما همین مدعیانی که وجود صداقت رژیم را در این باب نفی می کردند به محض اینکه حکومت به شهود ویروس و گزارش بیماران مبتلا به کرنا در قم اقرار کرد، از آن پس دیگر تمام حملاتشان بر مبنای این گزارش رسمی رژیم منطبق شد و شروع شیوع را تمام و کمال با قبول اخبار رسمی رژیم به شهر قم نسبت دادند، بطوری که تمام دلایل سرایت آن به نقاط دیگر ایران را بدین استان معطوف کردند.و به هموطنان ساکن اهل قم نشانه گرفتند.
اتحاذ این موضع از این بخش از اپوزیسیون در حالی کماکان پی گرفته می شود که ادعای قبلی خود را هم که مبنی بر کتمان کرونا در شهرهای مختلف ایران بود را نیز با همان دلایلی که مطرح می داشتند-در نقض گفته های قبلی خود- ادامه می دهند.
مسئله اینست که نمی توان اخبار رژیم را بنا به مصلحت خویش در زمان های لازم، هم کذب دانست و هم حالا که مربوط به قم می گردد کاملا درست.
این کار جز بی آبرویی برای راویانش چیز دیگری به همراه نخواهد داشت و ادعای آنها را که مدعی مخالفت سالم و حقیقت مدار و آزادیخواهانه با رژیم فاسد ج.ا معرفی می کنند دیگر عاری از دروغ و دغل و مطابق با ادعاهایشان باور داشت.
چون اینگونه رفتار نهایت دورنگی و دغلبازیست.آنهم به غایت خامدستانه.
در نهایت هم این نکته را فقط عرض کنم که اولا نباید قم و ساکنان آن و تمام ملایانش را منشا اصلی و مقصر شیوع این بیماری قلمداد کرد، نه فقط قم بلکه هر شهر دیگری از ایران را.
چون این رویکرد بهیچوجه نمی تواند صادق باشد و اگر هم می داشت نمی بایست بخاطر ظلمی که به ما روا شده در مواقعی این چنینی که دچار درگیری با بیماری ای کشنده شده اند آنان را با این سطح از دون شان انسانی نشانه رفت و اخلاق و منطق و انصاف را به این درجه از نزول پایین آورد.
برخی شاید بخواهند این رویه را پیش بگیرند و آنرا نیز سیاستی صحیح بدانند اما این را نیز باید مطلع باشند که حتما این افراد کسانی نیستند که از خصایلی ملی ، شرافت و انسان مداری و غیره بهره مند باشند.
ملت ایران در تمامی اقشار و تمامی استان ها و روستاهایش مورد ظلم این نظام قرار گرفته. و در این میان ملایانی هم که مخالف حکومت مذهبی هستند همچون مردم ضربه خورده اند.حال میزان و کم وبیشش دیگر در اصل ماجرا توفیری حاصل نمیکند.
تفکیک هایی بدین بی پایه بر هیچ قشری ولو ملایان ساکن قم نیز هرگز روا نیست.
نه از نظر اخلاقی و از نظر سیاسی و نه هر دو.
آنچه که از کرونا کشنده تر بوده و هست یک تومور بدخیم سیاسی است که باید هر چه سریع تر با تیغ برنده لائیسیته از اندام سیاست و نظام سیاسی ایران جدا گردد تا ملت ایران که ملایان و مومنان و دین باوران را نیز شامل می شود از آن خلاص گردند و بتوانند در فضای سالم سیاسی بدون ماسک و سانسور عقاید و مذهب خود، مبارزه و رقابت سیاسی آزاد داشته باشند. و روحانیت نیز به کار خود که مطلقا به سیاست ارتباطی ندارد بپردازند.
چیزی که بایستی زودتر از اینها قرنطینه میشد تا از سرایت آن به دستگاه قدرت جلوگیری میکرد، ادیان و مذاهبند، که به طور خاص در ایران،اسلامگراییست.
آنهم نه با هر دید و بینش و رهبری؛
بلکه با وضع قانونی لائیک، و به دست رهروان باورمند به دمکراسی لیبرال و راهنمایی یک رهبری درستکار، چون دکتر رامین کامران.
برای دفع و رفع کم هزینه مصائب و بلاهای طبیعی نیز، باز چاره کار سیاسیست.
تا آن درست نشود همیشه همین آش است و همین کاسه.چه سیل و زلزله باشد و چه ویروس های کشنده واگیردار.

برای این منظور برقراری جمهوری دمکراتیک و لائیک، ایرانی ترین جمهوریست.

پیش بسوی کسب پیروزی این مبارزه مهم تاریخی..