Home ستون آزاد آرشیو ستون آزاد بر دو بخش است ! -اسماعیل هوشیار

بر دو بخش است ! -اسماعیل هوشیار

رضا پهلوی پس از اعلام علنی و صریح رد نظام سلطنتی ، از جمله می‌گوید : «برای دستیابی به آینده‌ای بهتر و سالم تر نیاز به یک پوست‌اندازی واقعی داریم»، «دلیلی ندارد که برگردیم به عقب»، «کشور ما فرصت یک اشتباه دیگر را ندارد…

حرف هایی که زیر پوشش کمپین “نه به جمهوری اسلامی” باید زده می شد . به نظرم بخش سیاسی داستان همین است . این تغییر موضع می تواند مثبت باشد نوعی واقع بینی درش باشد که نشان می دهد جریان منتسب به سلطنت به مرور زمان بالغ می شوند و جای واقعی خودشان را هم در زمین سیاست قرن 21 پیدا می کنند .

نظام سلطنتی حداقل از دوران بعد قاجار هیچ ریشه ایی در ایران نداشت و تابع تحولات و بازی کودتایی قدرت های دیگر بود و استقلالی نداشت . با این همه بازماندگانش انسان های واقعی هستند که اگر واقع بین هم شده باشند فهمیده اند که بازگشت به گذشته و تاج گذاری و باقی اعمال مفت خورانه ارتجاعی سلطنتی متصور نیست .

نه به جمهوری اسلامی را یک اقلیتی چهل سال پیش گفتند که قتل عام شدند . از 10 سال پیش هی می گفتیم بعد از پایان خدایی کردن روحانییت ، دوران تک حزبی و حکومت های فردی تمام است . ولی به خرجشان نمی رفت و هی آکسیون میذاشتند در اروپا و آمریکا و مرگ بر بقیه می گفتند . ترجیح نظام جمهوری به سلطنت موروثی آن شق القمری نیست که در مدیا عنوان می شود . رضا پهلوی به عنوان شاخص طرفداران سلطنتی حداقل 10 سال در فهم همین قانون ساده تاخیر دارد .

انصراف از نظام سیاسی سلطنتی و بازگشت به گذشته نمی تواند حلقه وصل باشد . مگر این که کل داستان در رسانه و دود ودم تبلیغاتی سرنوشتش مثل قبلی ها شود .مثل قبلی ها ازجمله ققنوس و پیمان نوین ، مدیریت گذار و اینا… تا حلق مخاطب هم با زور مدیا می رفت ولی وصل نمی شد .

هیچ نیرویی یه خصوص بازماندگان سلطنت با راندمانی زیر صفر ، نمی تواند با یک نه حلقه وصل همگانی باشد ، وقتی در دنیای واقعی و عملی غرب سال هاست و هنوز به حکومت اسلامی ایران آری گفته و می گوید و با تمام قدرت حکومت اسلامی در ایران را حفظ کرده و می کند …

18.03.2021

اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

www.tipf.info
تیف – tipf.info