Home آرشیو حسن بهگر 110 هزار یورو برای چه ؟ – حسن بهگر

110 هزار یورو برای چه ؟ – حسن بهگر

داستان پول گرفتن آقای علیرضا آخوندی در صفحه ی فیس بوک اینجانب بحث انگیز شده و من لازم دیدم این توضیح مختصر را که تقریبا توضیح واضحات است بدهم.

 علیرضا آخوندی که به نمایندگی از حزب مرکز (سنتر) به مجلس سوئد راه یافته است،اخیرا و به ویژه پس از جنبش زن، زندگی و آزادی در رسانه های همگانی به فعالیت پرداخت و مشهور شد.

آخوندی در درخواست از پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه  در فهرست گروه‌های تروریستی در تظاهرات استراسبورگ، ژانویه 2023 فعالیت زیادی کرد و در صفحات توئیتر و اینستاگرام خود باشعارهایی چون «برخیز هموطن ! تاریخ را ما می نویسیم .»ایرانیان را مورد خطاب قرار داد.

او در توئیتر خود نوشت :«خانه آزادی که براندازی نظام فاسد جمهوری اسلامی را در گرو فروپاشی اقتصادی آن میداند، بر همین اساس تأسیس شده و پروژه هایی در دست اجرا دارد.

مشارکت و پشتیبانی تک تک ما در این نوع پروژه هاست که ما را در این راه دشوار و طولانی، هدفمندتر وبا سرعت بیشتر به هدفمان که سرنگونی این رژیم دیکتاتوری فاسداست نزدیک می کند.»

البته بسیاری می دانند خانه آزادی که آخوندی می گوید برای آزادی ایران کوشش نمی کند بلکه برای جنگ با ایران فعالیت می کند  و امثال جرج سوروس هزینه مالی اش را تامین می کنند.

علیرضا آخوندی با نوشته هایی از این دست بعنوان  یک اپوزیسیون ایرانی وارد معرکه شد و دست یاری برای کمک مالی دراز کرد و سرانجام 110هزار یورو جمع آوری کرد.

من همان موقع در فیس بوک نوشتم «آقای علیرضا آخوندی تو نماینده پارلمان سوئدی با حمایت از شاهزاده رضا خودت را جای اپوزیسیون ایرانی جا نزن»

ولی  وی کماکان در  توییت های خود تصریح کرد که مبارزه‌اش «برای ایران» از روی «تمایل به حمایت از هیچ‌ ایدئولوژی یا گروه سیاسی خاص انجام نمی‌شود» وبسیاری با کومنت های نظیر :جناب آخوندى عزيز، پبش از هر چيز از تلاش هاى شما در راستاى آزادى و دموكراسى براى ايران ممنونم!» به استقبال او رفتند، در صورتی که خودش می دانست و  می داند که راست نمی گوید. او در راه جا انداختن خواست های غرب برای تحریم بیشتر و ازجمله قراردادن سپاه در فهرست تروریستی است.علیرضا آخوندی هرگز نمی تواند برخلاف سیاست حزب خود عمل کند.

آخوندی مدعی است نظریه اروپا را تغییر داده است. پرسش اینست برای چه چیزی کوشش کرده و چه چیزی را تغییر داده است ؟ تحریم ها و قرار دادن سپاه در فهرست تروریست ها خواست خود غربی هاست.

مردمانی ساده با تصور واهی اینکه او برای آزادی ایران مبارزه می کند به او باور کردند و با دادن کمک مالی یاریش کردند. او پس از گرفتن پول در یک ویدیو اظهار کرد که این پول را بابت زحمات خود برداشته است واو نماینده پارلمان سوئد است و پرچم سوئد بر سینه دارد و از گذاشتن پرچم شیروخورشید معذوراست. اعتراف پس از عمل به چه درد می خورد؟(این ویدئو به وفور در رسانه ها یافت می شود.) تا آنجا که می دانم تا کنون جزییات دیگری از زحمات خود در مورد برداشت پول  بروز نداده است.

 بد نیست بدانید که آخوندی سابقه ی خوب مالی نیز در سوئد ندارد. بنا به اظهارت سوئدی ها (1)  او در سال 2012 به دلایل جرایم حسابداری محکومیت داشته است. او مسئولیت سه شرکت ورشکسته را نیز بر دوش دارد و سه سال از پرداخت دستمزد به کارکنانش خودداری کرده در حالیکه در عوض از صندوق ضمانت دولت وچه این دستمزدها را دریافت کرده و به کارگران نداده است . خوب، چنین کسی با این سوابق به پول بادآورده بالغ بر یک میلیون کرون بسیار مشکل است که نه بگوید!

شاید این درس عبرتی باشد برای آن عده ای از هموطنان که خود برای ساختن یک آلترناتیو همت نمی کنند و یا از گروه های اپوزیسیونی که سال ها زحمت کشیده و در راه استقلال و ازادی ایران قدم برمی دارند حمایت نمی کنند و راه میان بر را به خیال خود انتخاب می کنند و  با تصور اینکه غربی ها می توانند آنان را از جهنم جمهوری اسلامی نجات بخشند به سوی چنین اشخاصی کشیده می شوند.یادشان می رود که ارتجاع و استبداد داخلی اگر مشکل داخلی ماست دخالت غربی ها در کشور ما نیز مشکل خارجی ماست .

(1)

https://samnytt.se/avslojar-ekobrottsling-blev-centerpartiets-toppkandidat-han-ar-en-vidrig-manniska/

جمعه – ۱۷ شهریور ۱۴۰۲

2023-09-08