Home آرشیو هپلی علی علیزاده به دریافت «زیتون طلایی » مفتخر شد!
آرشیو هپلی - تازه ها - هپلی - آگوست 16, 2023

علی علیزاده به دریافت «زیتون طلایی » مفتخر شد!

جایزه زیتون طلایی این هفته به آقای علی علیزاده برای ایراد روضه ی روشنفکری ایشان در مورد واقعه کربلا «عاشورا » تقدیم می شود:
عاشورا بود که نگذشت صدام که حمایت همه قدرت های غربی و عربی را داشت ، یک وجب خاک ایران را در اشغال نگه دارد. عاشورا بود که تک تک آن موشک های نقطه زن و پهبادها که محاسبات امپریالیسم را بهم ریخته ساخت و تولید کرد.
عاشورا بود که پنجاه و هفت سال حکومت کثیفترین سلسله تاریخ ایران و تنها سلسله‌ای که هم پدر و هم پسرش با کودتای اجنبی به قدرت رسیده بودند را برچید. عاشورا بود که زنجیرهای بردگی را از دست و پای ایران برداشت و اجازه داد ایران که در اشغال نامحسوس آمریکا بود دوباره یک کشور مستقل شود. عاشورا بود که چهارمین انقلاب بزرگ تاریخ را رقم زد.

‎عاشورا بود که نگذاشت صدام که حمایت همه قدرتهای غربی و عربی را داشت، یک وجب خاک ایران را در اشغال نگه دارد. عاشورا بود که تک تک آن موشکهای نقطه‌زن و پهپادها که محاسبات امپریالیسم را بهم ریخته ساخت و تولید کرد. عاشورا بود که ترس از دل جوانان ایرانی پاک کرد تا با قایقهای تندرو به ناوهای عظیم الجثه امریکایی نزدیک شوند و آنها را قدم به قدم عقب از خلیج فارس عقب برانند.
‎اما فراتر از ایران، عاشورا بود که جنوب لبنان را از اشغال اسراییل پاک کرد و به اسراییل اولین شکستش در منطقه را تحمیل کرد و توسعه‌هایی بی‌پایان این زایده امپریالیستی را متوقف کرد. عاشورا بود که دو میلیون جوان عراقی را به میدان آورد تا داعش را که به دروازه بغداد رسیده بود نابود کنند. عاشورا بود که سوریه‌ای را که هفتاد پاره شدنش قطعی بود از دهان امپریالیسم و متحدین منطقه‌ایش بیرون کشید. یعنی عاشورا فقط ایران را ایران نکرده، بلکه در سرتاسر این منطقه جاری شده و دارد وجب به وجب آزادش میکند.

‎در داخل هم نه حقوق بشر غربی و نه نسخه‌های وارداتی لیبرالها و نئولیبرالها، چه کراواتی‌ها و چه تسبیح به دست‌ها، راه نجات نیست. بلکه همین عاشورا باید بازپس‌گرفته دوباره جاری شود تا نظم عدالت‌‌کش نئولیبرالی مهار شود و کارگران و معلمان و مردم عادی به حق شان برسند و عدالت اقتصادی و قضایی و سیاسی برقرار شود. عاشورا هم بنیان ساخت روابط بین‌الملل ما در مقام یک ملت با جهان است و هم می‌باید بنیان روابط قدرت و روابط میان شهروندان و حاکمیت و روابط اقتصاد سیاسی ما باشد.
هپلی