Home خبرها ارشیو خبرها پیام ششمین کنگره سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور
ارشیو خبرها - خبرها - دسامبر 31, 2022

پیام ششمین کنگره سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور

کنگره ژینا (مهسا) امینی، دختر ایران به زندانیان سیاسی ایران

درود بر شما آزادیخواهان و حق‌ طلبان در بند!

شما زندانیان سیاسی، کنشگرانی که به دلیل آزادی خواهی و عدالت جویی در عرصه‌ های مختلف، بهترین سال‌های عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی می‌گذرانید، نماد مقاومت مردم ایران در برابر استبداد و خودکامگی هستید.

علی رغم امضاء اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط ایران، ما شاهد نقض فاحش حقوق اولیه انسانی توسط جمهوری اسلامی می‌باشیم. ایران نسبت به جمعیت بالا‌ترین شمار اعدام در جهان را دارد. بازداشت‌های خودسرانه، برگزاری دادگاه‌های فرمایشی به اتهامات واهی، بی‌ توجهی به فرآیندهای قضایی مانند حق داشتن وکیل، تهدید، توهین، شکنجه، یورش‌های‌ گاه و بیگاه ماموران امنیتی و اطلاعاتی و ضرب و شتم شما زندانیان، فراهم نکردن شرایط درمانی برای شما و زندان ‌هایی نامناسب از لحاظ بهداشت، نمونه هائی از نقض ابتدائی ‌ترین حقوق انسانی در ایران است.

شما بخشی از جنبش انقلابی مردم ایران هستید که با شعار مترقی و ایجابی “زن، زندگی، آزادی” با پیشقراولی زنان با حرکتهای اعتراضی که از نظر محتوا و خلاقیت جهان را به تحسین واداشته و طی آن ایرانیان همبسته و هم‌صدا خواهان پایان جمهوری اسلامی شده اند. رژیم جنایتکار تا کنون صدها تن را در این اعتراضات کشته و هزاران تن را بازداشت کرده است.

جمهوری اسلامی ایران را گرفتار ابربحرانهای متعدد کرده است، اعتبارش را در میان مردم از دست داده، پایگاهی در میان مردم نداشته، راهی جز اعمال زور و ایجاد وحشت برای باقی ماندن در قدرت ندارد.

ما خواهان ایرانی هستیم که در آن زندانی سیاسی نداشته باشیم، زن و مرد از حقوق مساوی برخوردار باشند، مفاد اعلامیه حقوق بشر اجرا گردد، به آرای مردم احترام گذاشته شود، آزادی احزاب و تشکل های صنفی، سیاسی و سندیکایی در آن تضمین شود، از حق تمامی اقلیت‌های قومی، مذهبی و نژادی محافظت گردد و استقلال و تمامیت ارضی ایران حفظ شود.

ما شرکت‌ کنندگان در کنگره سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور ارزش مقاومت و مبارزات شما شیرزنان و بزرگ‌مردان آزادی‌خواه ایران‌زمین را میدانیم، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط شما زندانیان سیاسی و عقیدتی را فریاد می‌زنیم و از تمامی نهادهای بین‌ المللی می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر، در کنار صدور قطعنامه ‌های مختلف، اقدامات عملی را در ارتباط با پرونده‌ ی جنایات جمهوری اسلامی اجرایی کنند.

اکنون زمان آنست که اپوزیسیون دموکرات ایران بدنبال ایجاد طرحی برای جایگزینی جمهوری اسلامی باشد که بتواند مورد قبول تمامی مردم ایران قرارگیرد. جبهه ملی ایران در نشریه پیام جبهه ملی ایران شماره ۲۱۷ مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۱، به این منظور طرح برگزاری یک کنگره ملی از تمام گروههای جامعه را ارائه داده است.

به امید پیروزی مبارزات زنان و مردان ایران برای برقرای آزادی و دمکراسی در ایران.

۲۲ آبان ۱۴۰۱ برابر ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲

انتشار توسط:

هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

8 دی ۱۴۰۱ برابر 29 دسامبر ۲۰۲۲

sjmikh@iranazad.info

http://www.iranazad.info/