Home خبرها ارشیو خبرها علم با مزه غلیظ نژادپرستی و استعمار، آزمایش واکسن کرونا در قاره آفریقا
ارشیو خبرها - خبرها - آوریل 9, 2020

علم با مزه غلیظ نژادپرستی و استعمار، آزمایش واکسن کرونا در قاره آفریقا

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد دو متخصص فرانسوی برای آزمایش واکسن ویروس کووید-۱۹ در قاره آفریقا را «نژادپرستانه، ترسناک و یادگاری از ذهنیت استعماری» خواند.

به گزارش راشاتودی، هفته گذشته دو تن از متخصصان حوزه پزشکی فرانسه با نامهای «ژان پل میرا» و «کامیل لوچ» با حضور در شبکه تلویزیونی «ال سی آی» فرانسه ضمن اشاره به کمبود ماسک، اقدامات درمانی و دستگاههای کمک تنفسی در قاره آفریقا، بحث آزمایش واکسن ویروس کووید -۱۹ در این قاره را مطرح کردند!

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت که پیشنهادهای این دو متخصص فرانسوی برای آزمون واکسن ویروس کرونا در آفریقا نژادپرستانه، مخوف و برجای مانده از ذهنیت استعماری است.

تدروس در پاسخ به پرسشها در خصوص این دو پیشنهاد گفت که از شنیدن این «اظهارات نژادپرستانه» وحشتزده شده است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در ادامه گفت: «آفریقا نمی تواند و نباید محلی برای آزمایش هیچگونه واکسنی باشد. ما برای آزمایش هرگونه واکسن یا شیوه درمانی در سرتاسر جهان از تمام مقررات پیروی خواهیم کرد، چه در اروپا باشد یا در آفریقا یا هرجای دیگری».

شایان ذکر است که افزون بر انتقاد تند آدهانوم، تعدادی از فوتبالیستهای اروپایی آفریقایی تبار نیز اظهارات این دو متخصص فرانسوی را به شدت محکوم کردند

نقل از مجله هفته

اشتراک گذاری