Home خبرها ارشیو خبرها خلع سلاح اتمی را فراموش کنید، بمب های اتمی را چگونه باید بکار برد!
ارشیو خبرها - خبرها - جولای 31, 2019

خلع سلاح اتمی را فراموش کنید، بمب های اتمی را چگونه باید بکار برد!

ژنرال میلی، کاندیدای مورد علاقه ترامپ بعنوان مشاور عالی نظامی رئیس جمهور، هنگام حضور در برابر کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا، نیازهای الزامی نیروهای امریکائی در آینده قابل پیش بینی را مشخص کرد. روسیه نیز از انگیزه های تسلیحات است.
چالش های پیش روی نیروهای مسلح ایالات متحده همیشه دور از مرزهای ملی آن بوده و احتمالا در آینده نیز برای حفظ هژمونی ایالات متحده چنین خواهد ماند.
خلع سلاح اتمی را فراموش کنید
بمب های اتمی را چگونه باید بکار برد

هفته گذشته، مارک الکساندر می لی، سرلشکر ارتش ایالات متحده، هدف حفظ «صلح قدرت بزرگ» را مشخص ساخت و سه مسئله اصلی مربوط به آن را برای آینده اعلام کرد:
1- سلاح های هسته ای آمریکا باید مدرنیزه شوند،
2- فضا تبدیل به عرصه مهم جنگ خواهد شد.
3- چین دشمن اصلی است.
ژنرال مارک ا. می لی که تجربه جنگی خود را در افغانستان و عراق به دست آورده است، در حال حاضر رئیس ستاد نیروی نظامی و کاندیدای مورد علاقه دونالد ترومپ است برای قرار گرفتن در راُس ستاد مشترک ارتش امریکا. یعنی قرار گرفتن در جای ژزف دانفورد که در حال حاضر این مسئولیت را دارد و مهم ترین مشاور نظامی ترامپ محسوب می گردد..
ترامپ در دسامبر سال پیش می لی را بعنوان رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا منصوب کرد. پس از آن که می لی در 2015 رئیس ستاد ارتش شد و آنطور که CNN می گوید » کمک » کرد تا ارتش از نبردهای بزرگ ضد شورش در مناطقی چون عراق و افغانستان چشم بپوشد و در عوض خود را برای چالش های روسیه و چین آماده سازد».
از قول این ژنرال 4 ستاره که خواستار هزینه های کلان نظامی است نقل شده است که » اگر امریکا ضعیف شود باید صورتحساب قصاب را با خون بپردازد».
جاده جدید ابریشم خشم برانگیز است.
سناتور جمهوریخواه، جیمز اینهوفر از او پرسید در مورد رویا روئی امریکا با چین و روسیه چه چیز او را بیشتر از هر چیز دیگر نگران می سازد؟ پاسخ میل لی این بود:
بالاترین اولویت برای من و بالاترین اولویتی که برای وزارت دفاع قائل هستم مدرن کردن و تجدید سرمایه گذاری در سه گانه اتمی کشور است. بنظر من این امر تعیین کننده است. بنظر من آنچه در اولویت دوم قراردارد کهکشان است. این یک عرصه تازه برای عملیات نظامی است «.
» سه گانه » اتمی عبارتست از
1- راکت های بالستیک میان قاره ای.
2- بمب های استراتژیک.
3- زیر دریائی های مجهز به سلاح اتمی
من فکر می کنم چین بزرگترین چالش برای امنیت ملی ایالات متحده در 50 تا 100 سال آینده است. «
چین از عملیات جنگی امریکا در خاورمیانه بسیار آموخت و اینک از این مشاهدات برای پیش بردن اهداف نظامی خود استفاده می کند.
می لی در پاسخ » تیم کاین» سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیا گفت:چین از طریق ما به مدرسه رفت.
آنها در جنگ اول خلیج (فارس) ، در جنگ دوم خلیج (فارس) با دقت تمام ما را زیر نظر گرفتند. آنها
مهارت های ما را دیدند. و آنچه را دیدند، از بسیاری جهات سرمشق قرار دادند و بسیاری از اصول و سازمان ها را اخذ کردند.
. پکن » از خرید و فروش بعنوان وسیله فشار برای دست یافتن به امنیت ملی خود استفاده می کند (….) و برنامه یک کمربند یک جاده بخشی از آن است. او گفت پکن در درجه اول برای دستیابی به منابع رقابت می کند تا هزینه نظامی خود را تامین کند و به آن بهبود بخشد و همچنین اقتصاد خود را گسترش دهد .
می لی ساختار قدرت نظامی امریکا را در منطقه ای که پنتاگون آن را منطقه ایندو پاسیفیک می نامد توصیف کرد. ژنرال امریکائی نیروی نظامی امریکا در این منطقه را که میدان اصلی مقابله با چین باید باشد چنین توصیف کرد: 370هزار نفر نیروی نظامی، 2000 فروندهواپیمای جنگی و 200 کشتی.
پیمان منع موشک های هسته ای میان برد به تاریخ پیوست.
از می لی سؤال شد که آیا بنظر او استقرار موشک های معمولی میان برد زمین به هوا در منطقه » کمکی هست» برای بازداشتن چین از تعقیب اهدافش؟ پاسخ او صریح و مثبت بود : آری .
با امضاء قرارداد INF ( منع موشک های هسته ای میان برد ) که در سال 1987 میان واشنگتن و مسکو منعقد گشت این سلاح ها به کنار نهاده شدند. ولی در آغاز سال جاری دستگاه اداری ترامپ با توسل به این بهانه که گویا روسیه مقررات را نقض کرده است، اجرای قرارداد را به کنار نهاد.
اما دستگاه اداری ترامپ نه مدرکی برای اثبات دعوی خود ارائه ی کرد و نه دعوت مسکو را برای دیدن مدارک مسکو که عکس دعوی واشنگتن را اثبات می کرد پذیرفت.
در همان زمان که واشنگتن برای ترک قرار داد مشغول گفتگو بود روشن شد که هدف واشنگتن در واقع پکن است . چون پکن پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را امضاء نکرده است و در عین حال در عرصه تولید موشک های نظامی در منطقه با امریکا هماوردی می کند.
آنچه بویژه موجب نگرانی ژنرال می شود این است که پیشرفت چین در عرصه نظامی پرشتاب است. او هنگام حضور در سنا با صراحت گفت: چین نیروی نظامی خود را بسیار بسیار سریع بهبود می بخشد. این موضوعی بی اهمیت نیست . پیشروی آنها چه در عرصه تحقیقات و چه در زمینه تولید و توسعه از ما سریع تر است.
چین در حال حاضر » رقیب» محسوب می شود ولی » دشمن» نیست. در عرصه نظامی این دو مقوله با هم یکی نیستند. » دشمن » به گروهی اطلاق می شود که مسلحانه در جنگ فعال است.
واشنگتن به بهانه خطر روسیه که امریکا را تهدید می کند خود دست به تولید کلاهک های اتمی زد که از زیر دریائی پرتاب می شود. می لی با اشاره به این کلاهک های اتمی گفت این مهمترین سلاحی است که ما باید در زرادخانه خود داشته باشیم تا بر هر دشمن بالقوه چیره گردیم.
تقریبا یک ماه پیش ، سندی در 60 صفحه از سوی پنتاگون منتشر شد که در آن توضیح داده می شود که در آینده امریکا بمب های اتمی را چگونه باید بکار برد. طبق این سند برخلاف آنچه در جنگ سرد خواسته میشد دیگر نباید هر دو طرف از بین بروند، بلکه هدف بازسازی » ثبات استراتژیک » است.
در سند پنتاگون فرض بر این است که «استفاده از سلاح های هسته ای بطور اساسی دامنه نبرد را تغییر می دهد و منجر به شرایطی می شود که فرماندهان باید برنده شوند».
استفاده از سلاح های هسته ای می تواند به طور اساسی روند مبارزات را عوض کند ،آن راتغییر دهد یا به آن سرعت بخشد و هنگامی می تواند بکارگفته شود که نبرد با شیوه متداول و معمولی با شکست مواجه شده باشد.
» می لی»در ماه آوریل روسیه را » خطری برای موجودیت» واشنگتن نامید.
رئیس ستاد ارتش در کمیته مالی ارتش امریکا گفت «روسیه به دلیل توانائی های هسته ای که دارد تنها کشور جهان است که قادر به از بین بردن ایالات متحده است». او در ادامه سخن خود گفت داشتن این توانائی ها به آن معنی نیست که روسیه در حال حاضر مشغول طرح نقشه برای بکار بستن این توانائی است.
می لی هشدار داد و گفت طی بیست سال آینده اگر روسیه در صدد برآید مناطق نفوذ تاریخی خود در گذشته را دوباره بدست آورد و ساختار اقتصادی و امنیتی اروپا را به سود خود تغییر دهد، علائق ما را تهدید خواهد کرد..
استدلالی که می لی برای ضروری بودن بودجه 780 میلیارد دلاری برای پنتاگون در سال 2020 ارائه کرد این بود که کشورهائی چون چین و روسیه به شدیدترین شیوه در راه تحقق برنامه خود برای مدرن کردن نیروی های نظامی خود هستند تا برتری نظامی ایالات متحده امریکا را متزلزل سازند.
از همان سال 2015 که می لی رئیس ستاد ارتش امریکا شد روسیه را تهدیدی برای موجودیت امریکا نامید.
ژنرال می لی با توجه به تنش های موجود با ایران و بیرون رفتن امریکا در سال 2015 از پیمان برجام اذعان کرد که در حال حاضر ایجاد یک ائتلاف علیه ایران برای واشنگتن دشوار است. ولی او در انتظار جنگ با ایران نیز نیست.
ژنرال میلی از خواست پنتاگون حمایت کرد که مخالف دادن هواپیماهای اف 35 امریکا به ترکیه است که سامانه دفاعی اس 400 را از روسیه خریداری می کند.
ژنرال می لی ابراز اطمینان کرد که سامانه دفاعی اس 400 روسی برای سرنگون ساختن جت های اف 35 امریکائی ساخته شده است.

https://deutsch.rt.com/nordamerika/90367-weltall-china-als-gegner-und/
راشا تودی – ترجمه رضا نافعی