Home خبرها ارشیو خبرها حمله شيميائی به مدارس دخترانه -پنج سازمان سیاسی
ارشیو خبرها - خبرها - مارس 6, 2023

حمله شيميائی به مدارس دخترانه -پنج سازمان سیاسی

جمهوری اسلامی تهدیدی جدی علیه جان، سلامت و امنیت دانش آموزان و دانشجویان است

در سه ماه گذشته بیش از هزار دانش آموز در مدارس دخترانه قم، بروجرد، اصفهان، پرند، اردبیل و کرمانشاه، تهران، کرج، … و صدها دانشجو در دانشگاهها به مسمومیت های شیمیایی مبتلا شده اند. علت غالب این مسمومیت ها گاز نيتروژن عنوان شده است. نگاهی به گستردگی و تداوم این مسمومیت ها، تردیدی در عمدی و سازمان یافته بودن آنها توسط یک جریان تبهکار سراسری و دارای مرکزیت با نفوذ باقی نمیگذارد. مسمويت سريالی موجب شده است که خانواده ها در مدارس جمع شده و اعتراض کنند. اما خانواده های معترض با ضرب و شتم و برخوردهای وحشیانه ای روبرو گردیده اند.

سه ماه است که حمله شيميائی به دانش آموزان ادامه دارد. در اين مدت حکومت یا موضوع را کتمان و انکار کرده و يا مسئولان نظام یک صدا “منافقین، ‌اسرائیل و دشمنان” یعنی نیروهای بیرونی را مسئول مینامند و مانند پرونده اسیدپاشی یا حمله به هواپیمای اوکراینی حاضر به پیگرد و مجازات عاملان آن نیستند. گروه هائی در درون حکومت که عقايد طالبانی دارند، با حمله شيميائی به مدارس دخترانه می خواهند با ايجاد رعب و وحشت، مانع تحصيل دختران شوند. اما نباید تردید داشت که نهادهای سخت قدرت در این جنایات دست دارند.

حمله شيميائی به مدارس دخترانه نشان می دهد جمهوری اسلامی نه تنها حافظ سلامت دانش آموزان، دانشجویان و امنیت مدارس و مردم نیست بلکه خود تهدیدی جدی برای جان و سلامت و امنیت ایشان است.

ما سازمانهای امضا کننده این بیانیه این اعمال جنایت کارانه را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که چنین وحشیگری ها نه تنها به حفظ نظام کمک نمی کند بلکه هر روز آن را در چشم مردم خوارتر کرده، فروپاشی آن را نزدیکتر می کند.

ما خواهان تشکیل کمیته ای از پزشکان سم شناس در خارج از کشور و انتقال هر چه سریعتر نمونه های خون مسمومین به خارج برای شناسایی هر چه سریعتر سموم و سرمنشا آنها هستیم. ما خواهان اعزام یک کمیته ویژه پزشکی توسط سازمان ملل و یونسکو به ایران برای تحقیق در مورد مسمومیت ها و کوشش برای شناسایی علل، عاملان و آمران آنها میباشیم.

به هموطنان داخل کشور توصیه می کنیم هر چه سریعتر کمیته های دفاع از مدارس بویژه مدارس دخترانه توسط والدین، دانش آموزان و آموزگاران مدارس و‌جوانان محلات بوجود آورند و به نگهبانی از مدارس بپردازند و به این ترتیب با جنایات نامبرده برخورد کنند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان برای صبح سه شنبه اعلام گردهمایی برای خواست های صنفی و اعتراض به مسمومیت ها نموده است. ما پشتیبانی خود را از این فراخوان و گردهمایی اعلام میداریم.

هیئت‌های سیاسی – اجرایی

اتحاد جمهوری خواهان ایران 

جبهه ملی ایران ـ اروپا

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) 

سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور 

همبستگی جمهوری خواهان ایران

11 اسفند ۱۴۰۱ (2 مارس ۲۰۲۳)