Home ویژه ایران لیبرال آرشیو ویژه ایران لیبرال پیروزی جبهه ی جمهوری دوم – سیاوش ایراندوست

پیروزی جبهه ی جمهوری دوم – سیاوش ایراندوست

در همین شرایط سخت زندگی در روند مبارزه ی آزادیخواهانه ی ایرانیان پیروزی هایی برای آزادیخواهان ایران به دست آمده است که شاید به چشم همه بزرگ نیاید ولی اساسی هستند و راه را برای پیروزی جبهه ی جمهوری دوم یعنی برقراری و تثبیت جمهوری دمکراتیک لائیک ایران باز می کنند.

واقعیتهای امروز را مرور می کنم تا از این دو سطح پیروزیهای تثبیت شده عقبتر برنگردیم. اول ناکارآمد و بی کفایت بودن اصلاح طلبان و دولتشان در عمل بر مردم محرز شده است؛ اصلاح طلبان اسلامگرا در دزدی و جنایت و کارنادانی دست کمی از اصولگرایان اسلامگرا ندارند، و حتی در دزدی و اختلاس و توجیهات دزدی حرفه ای تر هستند. تفاوتشان با جناح جنایتکار و دزد رقیبشان در سیاست داخلی تزویر و ریاکاری و پر رویی بیش از حدشان است، و در سیاست خارجی وادادگی در مقابل آمریکا را عامل اصلی بر قدرت ماندنشان البته به قیمت نوکری خارجی و بر باد دادن مملکت می دانند؛ قدرت طلبان محض جنایتکار و دزد و پر رو که هیچ چیزی جز ریششان را اصلاح نکرده اند.

دوم بر لزوم حفظ توان موشکی و توان دفاعی بازداندگی ایران تأکید کردیم. این یادآوری از آن جهت است که کسانی که موشکهای ایران را با گرانی پوشک و … مسخره می کردند، به خاطر بسپارند که آنچه مملکتشان را از حمله ی نظامی آمریکا در امان نگه داشت، همین موشکهای ساخت مهندسان ایرانی و توان بازدارندگی دفاعی مملکتشان بود. به یاد داشته باشیم که توان بازدارندگی نظامی و قدرت منطقه ای ایران به داد ایران رسید، وگرنه کارکرد نهادهای بین المللی و سازمانهای حقوق بشری برای جلوگیری از جنایات جنگی آمریکا کشک است. درست است که قدرت نظامی آمریکا بیشتر از قدرت نظامی ایران است، ولی تبعات جنگ نظامی با ایران برای آمریکا غیرقابل تحمل است، و مقاومت و توان بازدارندگی ایران برای جلوگیری از جنگ نظامی کافی بود. هرچند که آمریکا در جنگ اقتصادی علیه مردم ایران به همت دولت بی تدبیر و دغل روحانی و سیستم اقتصادی دزدسالارانه ی جمهوری اسلامی، موفق عمل کرده است؛ برخلاف توهم و ساده لوحی اصلاح طلبان اسلامگرا و تبیلغات نومحافظه کاران آمریکا، عقب نشینی مقابل آمریکا ایران را به جنگ و ویرانی نزدیک می کند.

منافع ملی ایران لزومی ندارد که سیاست خارجی آمریکا را ارضا نماید. مشکل ما با حکومت در زمینه ی سیاست داخلی اولویت دارد. برای سیاست درست داشتن، باید تفاوت و تفکیک سیاست داخلی و سیاست خارجی، و منطق متفاوت عملکرد آنها را بفهمیم. و منافع ملی ایران را از سیاست خارجی آمریکا و اسرائیل تمایز دهیم. سیاست اصولی و درست و حسابی، ساده است، هرچند که رسیدن به این سطح ساده شدن مسائل سیاسی مشکل است و نیازمند تفکر منسجم و انضباط فکری.

انضباط فکری و رهایی از فساد فکری یاوه های اصلاح طلبان اسلامگرا و نومحافظه کاران آمریکا لازمه ی تشخیص درست است برای تصمیم و اقدام قاطع برای براندازی دیکتاتوری مستقر و برقراری دمکراسی ایران. اگر آزادی می خواهید باید خودتان برایش زحمت بکشید. دمکراسی ایران از مردم ایران همت و وقت و پول طلب می کند نه از بیگانگان. من و شما هم جزو مردم هستیم، اگر برای ساختن دمکراسی ایران مسئولیت پذیریم، در جبهه ی جمهوری دوم راهکارهای عملی مشخص برای برقراری و تثبیت دمکراسی ایران تدوین شده است، با تبلیغ و سازماندهی برای برقراری و تثبیت نظام سیاسی جمهوری دمکراتیک و لائیک ایران به مسئولیت خویش عمل نماییم، وگرنه کاهلی و انفعال و عدم مسئولیت پذیری خودمان را به گردن فرهنگ مردم و آماده نبودن جامعه و … نیاندازیم.

یکی از پایه های اساسی دمکراسی، استقلال سیاسی است. دمکراسی ایران بدون حصار مستحکم سیاسی و نظامی ایران دوام نمی آورد. توان بازدارندگی دفاعی ایران میراث این دوره برای دمکراسی ایران خواهد بود. با از میدان به در شدن دیکتاتوری طلبان اصلاح طلب اسلامگرا و پهلوی طلب آمریکا طلب و رفع مزاحمتشان از مبارزه ی آزادیخواهانه ی مردم ایران، موقعیت برای رو در رویی نهایی با حریف اصلی برای براندازیش، و برقراری و تثبیت جمهوری دمکراتیک و لائیک ایران آماده می شود. اعتماد به نفس مردم و اعتمادشان به رهبری سیاسی جبهه ی جمهوری دوم در برقراری دمکراسی ایران نقش اساسی خواهد داشت. به فایل صوتی «بجای امید دادن به پرزیدنت ترامپ باید امید را در مردم اسیر اهریمن دمید با نگاه رامین کامران» در کانال تلگرام ایران لیبرال (t.me/iran_liberal)، دو بار گوش کنید و این صدای آزادیخواهی اصیل ایرانی را به آگاهی تعداد هرچه بیشتری از مردم ایران برسانید.

ایران – 10 تیر 1398

این مقاله برای سایت (iranliberal.com) است و نقل آن با ذکر مأخذ آزاد است
به تلگرام ایران لیبرال بپیوندید
https://t.me/iran_libera