Home آرشیو خبرها پوتین می تواند سیستم جهانی را با پول نقد کدگزاری شده (سوئدی kryptovalutaانگلیسیcryptocurrency ) ارزشیابی و تغییر دهد
آرشیو خبرها - خبرها - جولای 7, 2019

پوتین می تواند سیستم جهانی را با پول نقد کدگزاری شده (سوئدی kryptovalutaانگلیسیcryptocurrency ) ارزشیابی و تغییر دهد

روزنامه مترو- تهدید ممنوعیت  ارز کد گزاری شده در کره جنوبی، هشدارهای دولتی را تشدید کرده است. ضربه سنگین از جانب سرمایه گذارعمده  « Warren Buffett» درمبارزه با پول کدگزاری شدید بوده  ولی از دولت روسیه سیگنال کاملا مخالف می آید.

    اسکار جونسون، دانشجوی دکترای کالج کینگ در لندن، که در کالج دفاع و کارشناس جنگ اقتصادی روسیه کار می کند، می گوید: بحث و گفتگو در این باره طولانی است و امیدوارم که ارز مزبور درست شود تا تحریم ها را از بین ببرد.

“در آستانه جنگ”

زمانی که رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، هفته پیش از تلاش برای ایجاد ارز مبادله ای روسیه سخن گفت مشخص شد که این ارزها می توانند در روند سیاست بین المللی  نقش داشته باشند.

در پی اشغال غیرقانونی کریمه و جنگ بعدی در اوکراین، شواهدی وجود دارد که روسیه در فهرست  تحریم های سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت قرار دارد.مدودف، نخست وزیر روسیه در پاسخ روسیه به مسدود کردن سوئیفت گفت درواکنش ما به این تحریم « هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.» جانسون می گوید، مدیر VTB، دومین بانک بزرگ روسیه، گفت که این مساله با محدودیت جنگ (اقتصادی) ارتباط دارد.

ممنوعیت استفاده از سویفت اقتصاد روسیه را فلج می کند. علاوه بر این واقعیت که معاملات بین المللی در کشورها از طریق این سیستم انجام می شود، همچنین بین 85 تا 90 درسد از پرداخت های  داخلی بانک های روسیه توسط همین سیستم است.

بر اساس گفته جانسون بر خلاف bitcoin و بسیاری دیگر از ارزهای مشابه سیستم  cryptovalutors، ، روبل کدگزاری شده روسی احتمالا متمرکز خواهد بود.

پس از آن رژیم روسیه کنترل جریان های پرداخت در کشور را خواهد داشت در حالی که در صورت  تحریم ها و مجازات های بعدی   در سیستم های پرداخت بین المللی می تواند پرداخت ها را در داخل کشور تضمین کند و شاید حتی با ذینفعان در کشورهایی مانند چین، هند و برزیل هم وارد معامله شود.

می خواهند موقعیت جهانی  دلار را تضعیف کنند

پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، وزارت خزانه داری ایالات متحده محدودیت های شدید در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریستی اعمال کرد. این امر به ایالات متحده اجازه می دهد اگر با قوانین خاصی موافق نباشد به طور موثر از بانک بین المللی خارج شود .

    جانسون می گوید شکستن موقعیت پیشرو دلار، مدتهاست نیروی محرکه ای برای دشمنان ایالات متحدۀ آمریکا است که عمدتا توسط  روسیه و چین بکار می رود.  Kryptovalutor می تواند این روند را سریعتر کند.

 قبلا پول های کد گزاری شده جدی تلقی نمی شدند و به آنها  blåsvädeیا وجوه دردسر ساز  گفته می شد. اما هفته گذشته، بازرسی مالی کره جنوبی تایید کرد که دولت آن کشور در نظر ندارد بورس و همه مبادلات مربوط به ارزهای کدگزاری شده را ببندد. از آغاز سال، مقامات دولتی آمریکا در مورد سپرده گذاری اوراق بهادار ایالات متحده، SECو همچنین به  عدم اعتبار ارزهای کدگزاری شده هشدار داده که این ارزها  از ویژگی های اساسی سنتی برخوردار نیستند.

افزون بر این، به تازگی سرپرست آمریکایی وارن بافت با این ادعا که “cryptovalutors سرانجام بدی خواهد داشت، استعفا داد.”

مزایای دزدان

عدم اطمینان در اطراف ارزهای رمزنگاری  هنگامی افزایش یافت که نماینده بانک مرکزی آلمان درهفته پیش به رویترز گفت که هر گونه تلاش برای تنظیم ارزها باید در سطح قوانین جهانی انجام شود.

اما در پایان باید گفت  از نقطه نظر امنیتی، این ارزها  منافع برجسته ای نیز دارند.

    اثرات مثبت آن برای ساکنان کشورهای در حال سقوط یا کمتر توسعه یافته است که در آن برای باز کردن یک حساب بانکی و یا ثبت نام یک شرکت مشکل دارند. اما وقتی شما دارای ارتباط اینترنتی هستید، می توانید از سرویس رمزنگاری استفاده کنید که نیازی به ثبت نام در یک رژیم  دزد kleptokratisk  نیست.

روزنامه مترو چاپ سوئد-ترجمه از ایران لیبرال

++++++

SWIFT -پرداخت های خارجی بین بانک ها از طریق یک سیستم کامپیوتری، سیستم SWIFT ارسال می شود.

https://www.metro.se/artikel/putin-kan-runda-globalt-system-med-kryptovaluta-xt