Home آرشیو خبرها برنامه سالگرد کشتار زندانیان سیاسی، بیاد و در گرامی‌داشت همه‌ی جان‌های شیفته‌ای که رژیم جمهوری اسلامی از مردم ایران گرفته‌ است.
آرشیو خبرها - خبرها - سپتامبر 23, 2022

برنامه سالگرد کشتار زندانیان سیاسی، بیاد و در گرامی‌داشت همه‌ی جان‌های شیفته‌ای که رژیم جمهوری اسلامی از مردم ایران گرفته‌ است.

دوباره گرد هم می‌آئیم. دوباره با صدای بلند، فریاد می‌زنیم، بیاد می‌آوریم و فرامش نمی‌کنیم و نمی‌بخشیم، آن دهه‌ی خونین و آن جنایت عظیم انسانی را که از زندان، رودی از خون به جامعه جاری کرد. بیاد می‌آوریم وفراموش نمی‌کنیم و نمی‌بخشیم، دیماه نودوشش و آبان نوده هشت را که با خون جوانان، سنگ فرش‌ خیابان‌ها را رنگین کردند. بیاد می‌آوریم و فرامش نمی‌کنیم و نمی بخشیم، قتل فجیع ندا آقاسلطان، زهرا بنی یعقوب، دختر آبی، مهسا امینی و زنان و مردان دیگری را که کشتند.  

آنچه که می‌خواستیم این نبود که پسران و دختران‌مان را هزار هزار بکشند و مادران‌، پدران‌، خواهران، برادران‌ و فرزندمان را شهر به شهر و خانه به خانه داغدار کنند و فجیع‌ترین حوادث تاریخ ایران را در زندان و در خیابان رقم بزنند.  

در برنامه‌ای که به مناسبت کشتار زندانیان سیاسی، در ساعت پنج‌ونیم بعد از ظهر روز شنبه اول اکتبر در سالن اجتماعات هوسبی‌ترف استکهلم برگزار می‌کنیم، یاد و خاطره جان‌های شیفته‌ای را که سفاکان حاکم دین و سرمایه، از مردم ایران گرفتند، گرامی می‌داریم.  

در برنامه‌ی امسال، که در ساعت پنج و نیم بعد از ظهر روز شنبه اول اکتبر، در سالن اجتماعات هوسبی‌ترف در استکهلم برگزار می‌شود، نگاهی موشکافانه خواهیم داشت به دادگاه نوری و نقش ابراهیم رئیسی در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان شصت‌وهفت. پنج تن از شاهدان دادگاه نوری، ویدا رستم‌علیپور، رحمان درکشیده، امیر اطیابی، منوچهر پیوند و مهرداد نشاطی، در میزگردی دادگاه نوری را از درون واکاوی خواهند کرد. از منظر حقوقی، حقوقدانان برجسته‌ای همچون دکتر هدایت متین دفتری، وکیل نامدار ایرانی مقیم پاریس،  حمید صبی، وکیل سرشناس ایرانی ساکن لندن و دکتر لیلا برن‌استروم، استاد برجسته دانشگاه حقوق و محقق حقوق بشر در استکهلم، دادگاه نوری را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.   

فریبرز فخاری، هنرمند نامدار کرد، نغمه(نیره) کوهستانی، خواننده سرشناس هرمزگانی، با همراهی کیتار حسین گردین، هنرمندان مهمان برنامه خواهند بود.  

برنامه، زنده از یوتیوب، فیسبوک و کلاب هاوس پخش خواهد شد. آدرس‌ها بزودی در اختیار عمومی قرار خواهند گرفت.  

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) 

١٩ سپتامبر ٢۰٢٢ برابر با ٢٨ شهریور ١٤٠١