جمهوری اسلامی حکومتی که با نیرنگ و وعده های دروغین رهبر انقلاب که مرجع تقلید هم بود برقرار شده، وارد بازی غریبی گردیده است. با حذف تاریخ قبل از حمله اعراب به ایران و حقیر شمردن این بخش از تاریخ  خواستار برجسته کردن تاریخ پس از اسلام است  و کار را به جایی رسانده که در مدارس و وسایل ارتباط جمعی با تحقیر تاریخ قبل از اسلام خواستار شرمنده کردن ایرانیانی است که به این تاریخ می بالند.

این کار نمایشی از فاشیسم عریان در کشوری است که نمونه ی همزیستی ادیان گوناگون درگذشته بوده است. این کار نه تنها به نفی هویت ملی می انجامد و عواقب خطرناکی برای کشور دارد می توان مطمئن بود که  خود سردمداران نیز از پیامدهای آن در امان نخواهند ماند. از این گذشته، این هم هست که رژیم بخت موفقیت در این کار ندارد.

ولی ببینیم منظور از این کار چیست؟

 آیا منظور اینست که فقط این بخش از تاریخ که بخشی از ایرانیان اسلام را پذیرفتند مورد قبول است و آثار قبل از اسلام را می خواهند از صفحۀ روزگار محو کنند. مگر چنین چیزی امکان پذیر است؟ مگر عربستان توانسته است تاریخ بت های الله و لات و عزی و غیره را بزداید؟

حقوق بشر از دستاوردهای قرن گذشته است که حقوق برابر انسان ها را فارغ از مذهب و نژاد و.. به رسمیت شناخته است آن وقت جمهوری اسلامی هزاران سال تاریخ یک ملتی را که بدان تکیه دارد انکار می کند.

رئیسی در بازدید ازتخت جمشید گفته است  :«پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.»

مقصود؟ معلوم نیست چگونه این بخش از تاریخ را تایید می کند و آن دگر را چگونه تکذیب؟

این هویت جزیره ای کاذب را از کجا پیدا کرده است؟

تمدن و فرهنگی را در دنیا سراغ نداریم که در تعامل با دیگران نباشد حتا خود  اسلام که  از مسیحیت و تورات متاثر است و بخشی از قران دقیقا متاثر از دین زرتشتی هم هست. حالا فرهنگ اسلامی ایران ناگهانی و خلق الساعه پیدا شده که جز با عربستان با جایی ارتباط ندارد؟

 این یاوۀ ملای معروف به قاتل، به پادشاهان 2500 سال پیش که نمونۀ مدارا بوده اند مانند بسیاری از وقایع این دوران مشعشع هر دو جنبه تراژیک و کمدی را با هم دارد.

خود شما که رفتارتان این است، پرسش اینست آیا پس از اسلام رفتار اعراب و خلفای اسلامی با ایرانیان عادلانه بوده است که چنین از تاریخ پیش از اسلام ایرانیان چنین به زشتی یاد می کنید؟

 دوران پیش از اسلام اگر هر عیب و ایرادی داشته است با توجه به شرایط و احوال تاریخی زمان خودش یک امپراتوری بوده  و توانسته بود اقوام مختلف را در زیر چتر یک دولت فراهم آورد و تمدن ایرانی را بسازد. هیچ مورخ بی طرفی نمی تواند مداراجویی ایرانیان را در این مورد که کوروش پایه گذار آن بوده است منکر شود. قبل از استیلای جمهوری اسلامی نیز اقوام ایرانی فارغ از دین و قومیت در کنار هم بخوبی و به مسالمت زندگی می کردند. تفرقه و افتراق و تبعیض پس از استیلای جمهوری اسلامی آمد و هنوز ادامه دارد. همین شیو ی حکومت پیش از اسلامی ایرانیان را مقایسه کنید با حکومت خلفای اسلامی که داعیۀ برادری و اخوت اسلامی داشتند. همه ی ملت های دیگر را که اسلام آورده بودند موالی یعنی بنده خطاب کردند. نمونه های کشتار و ظلمی که خلفا در مورد ایرانیان روا داشته اند درکتاب های تاریخی بسیار است و نیازی به اوردن مثال های آن نیست ولی جالب است که بزرگان ایرانی که پس از  اسلام ظهور کرده اند جزو مفاخر اسلام قلمداد شده اند با وجود آنکه مانند ابن سینا از دست اسلام فراری بوده اند یا مانند زکریای رازی که کتاب هایش را برسرش کوفتند تا نابینا شد.

 نقش ایرانیان در اسلام آنچنان است که به نظر برخی از مورخین برآنند که اگراز تمدن اسلامی  نقش ایرانیان را حذف کنید همان شتر می ماند و بس .

از جانب دیگر عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، 22 مهرماه در جلسه شورای اداری استان فارس،گفته است : «همه جای استان در خصوص ساخت ‌و ساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، امروز مردم شهر پاسارگاد به‌خاطر مقبره کوروش و قوانین ما نمی‌توانند ساختمان دوطبقه بسازند، درست کشاورزی کنند، چاه بزنند، دکل بزنند. من باید این مشکل را حل کنم. یک مقدار انقباض قوانین حریم‌ها را بردارم و انبساطی کنم. از جناب آقای رئیسی هم خواهش می‌کنم اجازه بدهند هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در دولت این موضوع را با اولویت مطرح کنیم، چون این تصمیم یک تصمیم ویژه و مثل حرکت روی لبه تیغ است.»

تراشیدن محمل های عجیب و غریب مثل مشکل چند طبقه ساختن ساختمان ها و کشاورزی درست برای نرم کردن این لبۀ تیغ است. عجیب است، وزیر میراث فرهنگی که قاعدتا باید دغدغۀ چنین میراث گرانبهایی را داشته باشد، بالعکس بدنبال یافتن بهانه ای برای نابودی آن است .واقعا مصداق  بر عکس نهند نام زنگی کافور همین است و سرانجام اینکه این چه منطقه ایست که در آن واحد دو مشکل تؤامان دارد: هم کشاورزی وهم مشکل چند طبقه ساختن ساختمان؟ منطقه شهری است یا زراعی؟

گو اینکه  جمهوری اسلامی به روال همیشگی کار خودش را می کند و قبلا با سد سازی و حفر انواع چاه زمینه را آماده کرده است .

«سال98 گزارشی از ادارۀ منابع آب شهرستان پاسارگاد منتشر شد که حاکی از حفر 1270 حلقه چاه در سراسر این شهرستان تا آن زمان بود. از این تعداد، 1100 حلقه چاه به منظور کشاورزی، 50 حلقه چاه برای شرب و حدود 100چاه با هدف صنعتی حفر شده است. علاوه‌بر این، صد‌ها حلقه چاه بدون مجوز نیز حفر شده است. با وجود این، تا کنون گزارش رسمی از فرونشست زمین و آثار مخرب برداشت بی‌رویۀ آب در دشت و محوطۀ پاسارگاد بیرون نیامده است. هرچند، آمار سازمان زمین‌شناسی ایران نشان می‌دهد استان فارس از جمله مناطقی است که پدیده فرونشست در آن به حالت بحران درآمده است.1»

شک نیست نسل کشی هایی در تاریخ برخی کشورها هست که موجب شرمساری  آن ملت هاست . با کشتار نازی ها در جنگ دوم جهانی از یهودیان و کمونیست ها و کولی ها آشناییم و هنوز آلمان از آن رنج می برد. کشتار ژاپنی ها از کره ای و چینی ها همینطور یا نسل کشی ارامنه توسط  حکومت عثمانی در ترکیه از دیگر مثال های رایج است اما اینکه حکومت اسلامی که با شرارت روزانه اش و شکنجه وآزار زندانیان و کشتار مردم بیگناه  کشور خود و اسیرکشی اش در زندان که شهره عالم است بخواهد از ظلم و جور امپراتوری ایران پیش از اسلام سخن براند خنده دار است .

ولی اینجا مشکل دیگری مطرح است که باید نسل کشی فرهنگی خواندش. نمیدانم این اصطلاح موجود هست یا نه، ولی بر این کارها نام دیگری نمی توان نهاد. جمهوری اسلامی در این زمینه هیچ تفاوتی با داعش و طالبان ندارد . چنان که دیدیم داعش با آثار باستانی سوریه و طالبان با مجسمه بودا چه کردند. این آثار تاریخی ثبت شده تنها متعلق به ایران نیست و متعلق به فرهنگ بشری است و خراب کردن آنها جرم است و باید مجازات شوند.

اگر مردم ایران باید شرمنده باشند، به دلیل تاریخ باستانی کشورشان نیست، از وجود این رژیم ستمگر دینی است که  حداکثر بی تحملی و تبعیض را داراست و با بی شرمی از ظلم و جور گذشته سخن می گوید و خود نمونه و مجسمۀ ظلم و ترور و وحشت در تاریخ معاصر است .این بازی به سود جمهوری اسلامی نیست و خیلی زودتر از آنچه تصورش را بکند پاسخ شایسته خود را دریافت خواهد کرد.  بهتر است دلبستگی مردم ایران را به تاریخ باستانی شان و غیرت ملی آنها را دستکم نگیرند.

دوشنبه – ۱۷ آبان ۱۴۰۰

2021-11-08

—-

1

https://aftabnews.ir/fa/news/732580/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%A8-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF